Poker en Hilbrands maken staf hoofdmacht compleet

Hoofdtrainer van de hoofdmacht van HVC Sven Hemmes wordt aankomend seizoen op de wedstrijddag ondersteund door Harry Poker en Albert Hilbrands. De oud-spelers van de Compascuumse vereniging maken de staf van de tweede divisionist compleet.

In de midweek staat heren 1 onder leiding van Hemmes. Poker en Hilbrands nemen HVC in het weekend onder hun hoede. Het drietal zal gedurende het seizoen in de tweede divisie nauw samenwerken.

Slimme linkspoot
Poker heeft als speler een rijk verleden bij HVC. De slimme linkspoot speelde jarenlang in het Compascuumse oranje op divisieniveau. Poker woont weer in Emmen waardoor hij, bekend om zijn spelinzicht, in beeld kwam bij de club.

“Het huidige eerste heeft veel potentie en speelt op een mooi niveau”

“Toen ik contact kreeg met HVC voelde het al snel goed”, legt Poker, die bij Cometas uit Leeuwarden als speler heeft afgebouwd, zijn keuze terug te keren uit. “Ik heb het altijd naar mijn zijn gehad in Barger-Compascuum. Zowel binnen als buiten het veld. Het huidige eerste heeft veel potentie en speelt op een mooi niveau. Daar wil ik graag onderdeel van uitmaken.”

2012
Na twee jaar afwezigheid zal Hilbrands weer terugkeren op de bank bij heren 1. De voormalig spelmaker van HVC maakte de opmars van het huidige eerste herenteam als hoofdcoach mee. In 2012 promoveerde de club naar de hoofdklasse A en sinds vorig seizoen is HVC actief op het derde niveau van het land: de tweede divisie.

De Technische Commissie van HVC is zeer blij met het rondmaken van de coaching staf van het vlaggenschip. Voorzitter van de TC Rick Weggemans over de aanstelling van Poker en Hilbrands: “Na de komst van Sven Hemmes zijn we op zoek gegaan naar een verstandige invulling van de bank bij heren 1. Met Harry Poker en Albert Hilbrands halen we een rustig, tactisch sterk en bevlogen duo in huis. Doordat ze oud-spelers van HVC zijn begrijpen ze de cultuur binnen de club en het team.”

Versterkingen
Het aangestelde drietal zal tijdens de voorbereiding een voltallige selectie aantreffen. HVC is erin geslaagd heel veel enthousiastelingen voor een nieuw jaar in Barger-Compascuum te behouden. Ook versterkingen zitten in de pijpleiding.

Lees ook: Via HVC naar de eredivisie: “Een unieke leerschool”