Hemmes wordt trainer van hoofdmacht HVC

Sven Hemmes gaat bij HVC aan de slag als trainer van de hoofdmacht in de tweede divisie. Hij volgt Annelies Smeets op die na vier seizoen de stap naar eredivisionist E&O maakt.

Hemmes, in het bezit van het HT4-diploma en een Master in Coaching, is in de regio bekend als de doelman van Hurry-Up. De goalie staat ook na de zomer onder de lat bij de BENE-Leagueclub uit Zwartemeer.

Naast zijn bestaan als keeper op het hoogste niveau is Hemmes druk als trainer/coach. Zo heeft hij de landelijke jeugd van Hurry-Up, waar de Amsterdammer ook invulling geeft aan het technische beleid, onder zijn hoede. Ook was Hemmes een aantal jaar werkzaam op de Brabantse Handbalschool.

Effectief trainen
Bij HVC gaat Hemmes de hoofdmacht, uitkomend in de tweede divisie, twee keer in de week onder handen nemen. De afgelopen vier seizoenen stond de herenselectie onder leiding van Smeets. In 2019 promoveerden de oranjehemden als kampioen van de hoofdklasse A naar de tweede divisie.

“Ik ben heel benieuwd of ik de ploeg door effectief te trainen naar een hoger plan kan tillen”, vertelt de nieuwe trainer van HVC opgewekt. “We blijven op hetzelfde niveau spelen. Een goede nulmeting. Ik zie erg uit naar de eerste ontmoeting met het team.”

Coaching
De TC van de club is zeer content met het aantrekken van Hemmes. “In onze zoektocht zijn we vooral op zoek gegaan naar een kandidaat die ons op de trainingsvloer verder kan helpen”, legt TC-voorzitter Rick Weggemans uit. “We hebben een gretige ploeg die we in de midweek een uitdaging willen bieden. Met het aantrekken van Sven denken we de ingezette lijn van vier jaar geleden op gepaste wijze te kunnen doortrekken.”

Lees ook: ‘Team Groningen’ blijft in Barger-Compascuum

Voor de positie als coach vervolgt HVC de zoektocht. Weggemans: “We zoeken iemand die heren 1 in het weekend graag in de landelijke klasse wil begeleiden. Zij of hij gaat nauw samenwerken met Sven.”

Foto: Tina Kolthof