Vereniging vindt nieuw ritme

By 30 november 2020 No Comments

Het coronavirus houdt de wereld stevig vast. Het verenigingsleven neemt een ander ritme aan, maar stilstaan doet HVC niet.

Sinds oktober wordt er geen competitie gespeeld. Senioren hebben een aantal weekjes niet getraind. De jeugd is onverminderd actief geweest op het parket.

De fusieteams met DOS, SVBO en E&O komen over de gehele gemeente Emmen in beweging. Op maandagavond traint de F-jeugd van de club in Barger-Compascuum. Vorige week werd de jongste jeugdploeg van de vereniging verrast door Sinterklaas.

B-jeugd
Iedere woensdagavond ontmoeten de B’s van HVC en buur DOS elkaar in Zwartemeer. Daar worden de meiden, de trainingsgroep is iedere keer steeds een dame of twaalf groot, onder handen genomen door onder meer Marko Heijnen en Kirsten Klasen. Leden onder de achttien jaar mogen binnen de lijnen zonder enige restricties aan de slag.

Begin deze novembermaand zijn de heren weer gestart in de openlucht. Daar kwamen vorige week de eerste beurten op het parket bij. Op woensdag en vrijdag begroette hoofdtrainer Sven Hemmes twee handjes vol senioren om op anderhalve meter van elkaar én in groepjes van vier per helft te werken aan kracht, conditie, passing en schot.

Mondkapjes van HVC
Speciale mondkapjes van HVC zijn in de coronaperiode gemaakt en gedrukt. Vorige week werden deze in de hal in Zwartemeer voor vijf euro verkocht. Leden, ouders, vrienden van de club die een bestelling hebben gedaan kunnen – zoals aangegeven per mail – op twee verschillende adressen mondkapjes ophalen. Hebbedingetje in the pocket, zakcentje voor de vereniging.

Ook de damesselectie van Mario Raterink heeft het voornemen na een verplichte pauze weer aan de slag te gaan. Ook dit zal onder strikte maatregelen gebeuren. Zo is het nog altijd niet toegestaan gebruik te maken van de kleedkamers. De belangrijkste regel voor trainingsavonden blijft: blijf bij klachten thuis en houd afstand.

Verbindende functie
Het NHV hoopt in januari, wanneer de overheid dit toelaat, de competitie te herstarten. Daarbij is het belangrijk dat de aankomende weken de maatregelen worden nageleefd. Het bestuur is verheugd te zien dat veel leden weer in beweging zijn, de club de verbindende functie vervult en hamert tevens op de regels.