Bestuur onderzoekt mogelijkheid livestream, ook alternatief is optie

By 30 september 2020 No Comments

Het bestuur onderzoekt de mogelijkheid thuiswedstrijden live op internet uit te zenden. De aankomende drie weken mag er geen publiek aanwezig zijn tijdens thuiswedstrijden van HVC in De Klabbe in Emmer-Compascuum.

Daarmee zal het eerste thuisweekend van het seizoen, aanstaande zondagmiddag, zonder fans zijn. De kans is aanwezig dat het kabinet de aangescherpte regels over drie weken opnieuw verlengd.

Te vroeg?
Dat is de reden dat het bestuur van de vereniging de mogelijkheid onderzoekt de partijen van bijvoorbeeld de seniorenploegen live op internet uit te zenden. Vrijwilligers van HVC vergaren momenteel kennis op het gebied van livestreamen. Tevens is wedstrijden online uitzenden niet kosteloos én heeft de club vrijwilligers nodig dit te realiseren.

“Ik denk dat aankomend weekend te vroeg komt”, zegt lid van het online team van HVC Stijn Steenhuis teleurgesteld. “We hebben het een en ander aan materiaal binnen de club, maar geen ervaring met livestreamen. Zondag is al snel. Daarnaast moeten veel potentiële vrijwilligers van het online team ‘gewoon’ het veld in.”

Van minuut tot minuut
Steenhuis heeft al nagedacht over een alternatief: “Een liveblog. Via de website worden de ouders, vrienden van de club en fans door middel van tekst en foto’s van minuut tot minuut op de hoogte gehouden. Binnen HVC kunnen we ons goed voorstellen dat daar vraag naar is. We zoeken nog mensen met gevoel voor taal en beeld om op de wedstrijddag te helpen het liveblog bij te houden.”

Foto: Britt Weggemans