Zo verging het de vereniging tijdens de zaalcompetitie

By 13 april 2019 No Comments

De zaalcompetitie werd vorig weekend afgesloten met een grote kampioenshuldiging. Maar hoe verging het de hele vereniging tijdens het zaalseizoen 2018/2019? Een overzicht!

F-jeugd
In september opende de club de HVC Mini Academy. Iedere dinsdag is er getraind door de groep die steeds groter werd. Het begon met vier leden en onlangs waren er tien kinderen te vinden in de gymzaal in Barger-Compascuum. Eind april speelt de F-jeugd haar eerste oefenduelletje. De jeugd is de toekomst!

E’s en D’s
Dit seizoen is HVC met de E-jeugd en D’s de samenwerking aangegaan met DOS. Hierdoor kunnen dorpelingen de gewenste stappen maken. Ook noemenswaardig: jongeling Anouk Kuiper speelde ook meerdere duels mee met de meisjes C. Sterk.

Meisjes C
Met één nederlaag en liefst dertien zeges eindigden de C’s bovenaan de ranglijst. Zo werd de formatie van Hennie Hooiveld en René Kuiper overtuigend kampioen! Na de zomer maakt het vriendinnenteam de doorstart in de B-competitie. Een fijne uitdaging.

Jongens C
HVC/DOS leerde dit zaalseizoen op de training en tijdens de wedstrijden ontzettend veel. Coach René Hof sleurde het groepje jongemannen overal heen. In maart kon het fusieploegje zelfs nog kampioen worden. En dat deden de rood-witten door belager Actief Klazienaveen op de slotdag te verslaan. Petje af!

Dames B
Met een kleine kern hielden de B’s – getraind door Tessa Hilbrands, Robin Hartmann en Marko Heijnen – het hoofd in de zaalcompetitie knap boven water. Vaak sprongen C’s bij. Zo sloten de gezellige oranjehemden de competitie af in de middenmoot. Ook lijkt HVC aan de dames B échte clubleden te hebben. Tijdens verenigingsactiviteiten en financiële acties zijn de jongedames van de partij.

DESH B2
De brigade van dorpeling Gerda Lambers kroonde zich tot allerbeste van Drenthe, Groningen en Friesland. In topduels steeg de fusieploeg, met een hoog SVBO/HVC-gehalte, boven zichzelf uit. Hurry-Up en Unitas werden verslagen, waarna de champagne ontkurkt mocht worden. Gefeliciteerd!

DESH B1
Het eerste B-team van de fusie tussen DOS, E&O, SVBO en HVC maakte haar debuut in de landelijke jeugddivisie. Na een stroeve start kende DESH een sterke fase. Door een uitzege in Volendam sloot de fusieploeg de competitie af op een knappe vierde plaats.

Recreanten
De vrouwen van Rob Steeman, een samenwerking tussen DOS en HVC, boekten dit seizoen vier zeges. De recreanten eindigden op plaats zes. Grootste winstpunt: iedere vrijdag mocht trainer Martin Pietrakowski heel veel enthousiaste trainingsleden begroeten!

Dames
Ondanks een hoop blessureleed wisten de dames in de eerste klasse een hoop wedstrijden te winnen. Met Nanno de Vries aan het roer was het elf keer raak. Zo hielden de oranjehemden, die wekelijks hulp kregen van B-junioren, vijf ploegen onder zich in de hoogste afdelingsklasse van het Noorden. De senioren kijken uit naar het sfeervolle Beach Handball-seizoen.

Heren 2
Voornamelijk in eigen huis wist heren 2 te overtuigen. Tot de laatste speeldag bleef het gezelligheidsteam ongeslagen in De Klabbe. Ook voegden de mannen daar twee uitoverwinningen aan toe. HVA en Jahn II 2 werden op vijandelijk gebied geklopt. Volgend seizoen lijken er, opnieuw, nieuwe leden zich aan te sluiten bij HVC. Belangrijk voor de club!

Heren 1
Na 22 duels eindigde het vlaggenschip bovenaan in de hoofdklasse A. Na een sterke tweede seizoenshelft beloonde de herenselectie zich met de titel in de landelijke klasse. Zo bleken alle trainingsuren onder Annelies Smeets het meer dan waard. Na de zomer komt HVC uit op het derde niveau van het land: de tweede divisie. Een fraai visitekaartje.