Zo gaat HVC de competitie in

By 23 september 2022 No Comments

Over een week staat de zaalcompetitie voor de deur. Zo gaat de vereniging de competitie in. Een overzicht.

E-jeugd (foto in header)
Dit seizoen brengt HVC samen met DOS twee E-teams op de been. Op maandag en vrijdag trainen de basisscholieren in respectievelijk ons eigen dorp en Emmer-Compascuum. Vanaf oktober laten de beide fusieteams zich in het Noorden zien.

HVC levert liefst tien leden! Na in de lente clinics op de basisschool gegeven te hebben zijn er drie kinderen lid van de vereniging geworden. Een heel fijne en belangrijke ontwikkeling.

Dames B
Vorig jaar nog C-jeugd, dit jaar een leeftijdscategorie omhoog. De B’s gaan het proberen. Eens per week komen de kinderen langs in Zwartemeer waar ze training krijgen van Marko Heijnen en Annelies Smeets. René Kuiper is de coach van het ploegje.

Recreanten (foto onder)
Onlangs vijftien trainingsleden groot: de recreanten. In de herfst gaan ze zich in de midweek laten zien. Spelend in het rood-wit, maar ook HVC-inbreng. Zo traint Ilse Schuler het team.

Heren 2
Het tweede herenteam heeft in het seizoen 2022/2023 een iets ander gezicht. Martijn Heller en Herman Veringa zijn gestopt, maar routiniers als Albert Menzen en Wouter Cremer zijn nog van de partij. In de trainingsweek krijgen zij gezelschap van fanatieke nieuwelingen Mike Stormer, Pascal Kuiper en Rowan Schuiling. Ook doelman Nigel Visser is nieuw!

Dames
Intact gebleven, maar met nieuwe trainer/coach. Nadine Wardenburg (foto onder) gaat op voor haar competitiedebuut voor HVC. Na een serie oefenwedstrijden wacht op 2 oktober SVBO 2 voor de damesploeg van de vereniging. Spannend om te zien hoe de groep onder Wardenburg stappen heeft gemaakt.

Foto: Marchel Frome

Heren 1
Ook dit speeljaar laat de hoofdmacht van HVC zich op het derde niveau van het land zien. In de tweede divisie gaat nieuweling Rick Hollander zijn entree voor de oranje-zwarten maken. Verder nog altijd trouw in het tenue van het vlaggenschap jongens als Mark van Wonderen, Roy Soppe en Robin Hartmann.

In de voorbereiding heeft heren 1 tegen E&O, heren 2 – oefenpartner FHC belde af – en Udi 1896 geoefend. Twee maal ging HVC ten onder. In speelronde één van de tweede divisie ontvangt de formatie van Annelies Smeets en Rob Vieveen Huissen uit Gelderland.

Foto: Tina Kolthof / Handbal Inside

Na de vrijdagavondtraining heeft zowel de dames- als herenselectie een weekend vrij. De B’s oefenen zondagmiddag in Klazienaveen tegen de leeftijdsgenoten van Actief. Voor in de agenda: Op 2 oktober beginnen veel HVC-teams in eigen huis.