Zeven uitdagers HVC op NK Beach Handball in Stadskanaal

By 4 augustus 2022 No Comments

Samen met zeven andere teams gaat de herenploeg van HVC op 27 en 28 augustus in het Groningse Stadskanaal om de Nederlandse titel op het zand strijden.

Op zowel zaterdag als zondag spelen de heren drie wedstrijden. Dat gaat allemaal om de hoek gebeuren op het complex van Jahn II. Het speelschema wordt later deze maand bekend.

Plaats vier
Als Nederlands kampioen is HVC automatisch geplaatst voor het NK Beach Handball. In de Beach Tour van het NHV zijn de Compascuumers achter Handbal Twente, AHV Achilles en Feyenoord Handbal op plaats vier geƫindigd.

De oranjehemden wisten het toernooi in Stadskanaal en HVC Beach Cup 2022 te winnen. Drie weken geleden bleek Handbal Twente in de finale in Rolde te sterk voor de formatie van Annelies Smeets (1-2).

Kanshebber uit Tilburg
Ook Camelot uit Tilburg heeft zich voor het Nederlands kampioenschap geplaatst. Zij zijn ook actief in Europa en kunnen als een van de grote kanshebbers op het NK Beach Handball worden beschouwd.

Deelnemersveld NK:
Handbal Twente
AHV Achilles
Feyenoord Handbal
HVC
Camelot
Rijnstreek
DWS
Handbal Twente 2

Over twee weken start HVC de voorbereiding op het NK Beach Handball. Op woensdagavond 17 augustus sluiten ook de zaalspelers van de herenselectie uit Barger-Compascuum aan op het buitencomplex in het dorp. Na een aantal maanden rust gaan ook zij weer in training voor de start van de tweede divisie eind september.

Foto: Marchel Frome