Zes keer juichen: Alle jeugdploegen winnen

By 21 januari 2019 No Comments

De meisjes C en DESH B2 hebben dit weekend met succes de koppositie verdedigd. Evenals de jongens C waren de jeugdploegen sterk in een topduel. Geen team van HVC ging ten onder.

De meisjes C rekenden zondagochtend af met runner-up Borger. Het werd 12-8 voor de formatie van René Kuiper en Hennie Heijne. Door de zege blijft HVC de ranglijst aanvoeren en is het gat vergroot naar drie punten.

Dames B
Aansluitend boekten ook de B’s een knappe winstpartij. Borger ging er met 20-15 aan. Zo stijgen de dames B, geholpen door een hoop C’s, een plaats op de ranglijst. De jongedames van Tessa Hilbrands en Marlies Harms staan op de achtste plaats.

Lees ook: Derde zege op rij dames bij afscheid Schuler

Ook DESH B2 klopte dit weekend een concurrent. Belager Unitas werd zaterdagavond met 31-28 verslagen. De formatie van Gerda Lambers maakte het nog even spannend (25-24), maar door goals van onder meer Roy Soppe en Robbie Prins trok de fusieploeg aan het langste eind. Bram Hof maakte zijn debuut onder de lat.

Tevreden
In Zwartemeer trokken de jongens C het spannende duel met Hurry-Up naar zich toe. DOS/HVC verliet bij 19-21 het veld met twee punten in de zak. Coach RenĂ© Hof was zeer tevreden: “De training werpt zijn vruchten af. We hebben erg goed gespeeld.”

Andere uitslagen:
Quintus HB1 – DESH HB1 20-29