Voormalig bestuurslid en vrijwilliger Henk Heller overleden

By 7 februari 2020 No Comments

Vorige week kwam het bericht dat voormalig HVC-lid Henk Heller was overleden. Henk heeft vele jaren zich ingezet voor de vereniging als bestuurslid en vrijwilliger.

In zijn jonge jeugd voetbalt hij bij SVBC. Een knieblessure dwingt hem kalmer aan te doen. In de jaren zeventig van de vorige eeuw bezoekt hij als tiener de Barger-Compascumer jeugdsoos De Collink (op de zondagmiddag), maar ook de IBO bar en later de door de eigen jeugd georganiseerde Metrobar in de achterzalen van café Hogelink en later café Gustin. Mooie spannende tijden zijn dit voor veel jeugdigen uit het dorp en leeftijdgenoten uit omringende plaatsen. In die tijd krijgt hij verkering met Sieny Moorman uit Klazienaveen. Ze trouwen en gaan wonen op Barger Compascuum.

Als dochter Stefanie gaat handballen worden Sieny en Henk vrijwilliger binnen de club. Henk wordt bestuurslid, zet zich in voor de sponsoring, organisatie van het jaarlijkse volleybaltoernooi met Pasen en de appeltaarten- en Pinksterbrodenactie. Samen doen ze in die tijd de kantine van HVC, die in de jaren negentig aan de gymzaal was aangebouwd. Ook vertegenwoordigt Henk jarenlang de club in de Stoppelmarktcommissie. Veel vrije tijd besteden Henk en Sieny aan de club. Ze hadden een echt HVC-hart.

Sinds enkele jaren wonen Henk en Sinie in de Emmense wijk Angelsloo. Onverwachts overlijdt Henk op 27 januari 2020. Zestig jaar is hij geworden.

We wensen Sieny, Kim, Jeroen, Stephanie, Tom en de kleinkinderen Dyon, Kyan, Mees en Liz veel sterkte in deze zo moeilijke tijden.