Veel glimlachende gezichten bij B’s HVC en DOS

By 17 september 2020 No Comments

Veertien B-junioren uit Barger-Compascuum, Emmer-Compascuum en omstreken trainden gisteravond in Zwartemeer. Er wordt op enthousiaste wijze flink gesleuteld aan de fusieploeg HVC/DOS.

Op organisatorisch vlak zorgt het fusieproject bij de B’s tussen HVC en DOS nog voor wat uitdagingen. Binnen de lijnen is daar niets van terug te zien.

Met veel enthousiasme zijn de leeftijdsgenoten van beide verenigingen aan de slag gegaan. Drie keer in de week wordt er door de nieuwe fusieploeg getraind. Dat gebeurt op woensdagavond bij HVC in Zwartemeer.

Extra uitdaging
Onder meer Marko Heijnen en Kirsten Klasen, oud-speler van DOS, helpen de B-junioren in sporthal De Eendracht op weg. De groep is dusdanig gegroeid dat de samenwerkende verenigingen twee teams hebben ingeschreven in de competitie. Een mooie ontwikkeling voor de handbalsport, een extra uitdaging binnen het fusieproject.

Dit weekend oefent HVC/DOS voor het eerst in Emmer-Compascuum. De kleur van het tenue of logo op het borst zal van een van de verenigingen zijn. Voor de jongedames maakt dat inmiddels geen verschil meer. De glimlach op de training bewijst dat de samenwerking de juiste vorm krijgt.