Een rustiger speelweekend staat HVC te wachten. Tijd voor een update: hoe staan alle teams er voor?

F-jeugd
De nieuwste jeugdploeg van de vereniging heeft al drie keer in eigen dorp getraind. Op maandagavond 12 december gaat dat weer gebeuren. Kinderen geboren in 2014, 2015, 2016 of 2017 zijn tussen 17:00 en 18:00 meer dan welkom in de gymzaal in Barger-Compascuum.

E-jeugd
Dit seizoen hebben HVC en buur DOS twee E-teams in de competitie. De oudste groep, de E1, heeft al veel potjes weten te winnen. Afgelopen weekend speelden alle E’s in De Klabbe onderlinge oefenwedstrijdjes. Dat was een gezellig succes.

Dames B
Geplaagd door personele problemen houden de B’s moed. Niet ieder weekend kan er om uiteenlopende redenen gespeeld worden en zo laat de fusieploeg zich soms in de midweek in competitieverband zien. Op woensdagavond krijgen de jongedames in Zwartemeer training van HVC’ers Annelies Smeets en Marko Heijnen.

Recreanten
De eerste competitiezege van de recreanten van HVC/DOS moet nog volgen. Tussendoor laat het midweekse team zich op vrijdagavond op de training zien. Dorpeling Hennie Hooiveld staat aan het roer van de recreanten.

Heren 2
Plaats drie in de eerste klasse is voor heren 2. Alleen van Jahn II en V&S 2 werd door de oranje-zwarten verloren. Naast routinier als Albert Menzen, Peter Muter en Erwin Bos, spelen dit seizoen ook frisse gezichten in het tweede. Wat te denken van de inbreng van nieuwelingen Mike Stormer en Rowan Schuiling. Ook een mooie ontwikkeling: de trainingsopkomst van een groot deel van heren 2.

Dames
Vooral in eigen huis hebben de dames van HVC flink wat punten gescoord. Zo is de start van nieuwe hoofdtrainer Nadine Wardenburg succesvol te noemen. In de midweek mag ze heel veel vrolijke dames begroeten. De damesselectie van de vereniging blijft maar groeien.

Heren 1
Helemaal bovenaan in de tweede divisie: heren 1. Vorig seizoen met dertien punten net veilig gespeeld en na de eerste acht wedstrijden van het nieuwe seizoen staat de teller van HVC al op veertien. Een prachtige ontwikkeling van het vlaggenschip en dat levert de club zelfs een plekje op in de plaatselijke kranten. HVC valt op.

Foto: Marchel Frome