SVWW – HVC een van de laatste partijen?

By 10 oktober 2020 No Comments

Een gezonde en fitte damesselectie van HVC reist vanavond af naar Wijster voor het treffen met thuisploeg SVWW. Er gaan geluiden dat het wel eens een van de laatste partijen van de vereniging voor de komende tijd kan zijn.

Het besmettingscijfer neemt toe. Ondanks de maatregelen ziet het er in Nederland niet goed uit en lijken strengere voorschriften onvermijdelijk. Ook in de sport.

Binnen HVC is het rustig. Er wordt getraind, afstand gehouden, de kantine is dicht en netjes worden er mondkapjesgedragen. De kleinschaligheid van de club lijkt in deze periode een uitkomst. Toch staat competitiehandbal onder druk, waardoor SVWW – HVC wel eens een van de laatste partijen voor de komende periode kan zijn.

Aanstaande persconferentie
Door een aantal jeugdwedstrijden is reeds een streep gegaan en ook heren 1 en 2 komen, door een besmetting bij de tegenstander, dit weekend niet in actie. De dames hebben nog even geluk en mogen vanavond om 19:30 aantreden tegen de koploper van de eerste klasse: SVWW.

Na de aanstaande persconferentie van het kabinet gaat het NHV, het Nederlands Handbal Verbond, om tafel. Mogelijk dat een competitiestop volgt. Binnen de sportwereld is de hoop dat er getraind mag blijven worden, omdat sporten gezond is. Het is afwachten geblazen.

Regels naleven
Het belangrijkste tot die tijd is dat er buiten de lijnen aan de regels moet worden gehouden. Op het parket is alles vooralsnog toegestaan. Daarbuiten moeten de regels nageleefd worden. Denk aan het houden van anderhalve meter afstand, thuis douchen, na de training of wedstrijd de sportaccommodatie verlaten, maar vooral: blijf bij klachten thuis.

Foto: Marchel Frome