Stricker over Koningsspelen: Willen dat kinderen gaan sporten

By 12 april 2018 No Comments

Over een dikke week verwelkomt HVC alle bassischolieren van Barger-Compascuum. Op het handbalveld staan de Koningsspelen op het programma.

“Voor de boven- en onderbouw staan vijf onderdelen van ieder een half uur op het programma”, organisator Hans Stricker is enthousiast. Samen met clubleden Hennie Heijne, Martin Pietrakowski en Saskia Steeman heeft hij de touwtjes in handen. “Zo komt er voor een kleintjes een springkussen en een poppentheater. Ook wordt er gevoetbald en natuur gehandbald.”

“HVC heeft in samenwerking met de school een sportief programma samengesteld”

Het Koningsdagtoernooi maakt plaats voor de Koningsspelen op vrijdag 20 april. “HVC is een vereniging die open staat voor alle goede initiatieven in het dorp”, gaat Stricker verder. “We willen graag dat de kinderen gaan sporten. Dat maakt niet uit bij welke vereniging. Er zijn een hoop kinderen die nog niet sporten en voor hen stellen we de deuren open.”

Feest en muziek
Van half tien tot twee worden de Compascuumse basisscholieren vermaakt. “Hopelijk krijgen ze een connectie met een sport en het verengingsleven in het dorp”, is Stricker aan het duimen. “HVC heeft in samenwerking met de school een sportief programma samengesteld. We gaan echt los, hoor. In de avond gaat het terras op en is er feest en muziek.”