Prijs voor Hof in debuutjaar

By 25 maart 2019 No Comments

Door een overtuigende thuisoverwinning op Actief Klazienaveen (32-22) vierden de jongens C van HVC en DOS zondagmiddag een feestje. De formatie van René Hof is achter het met dispensatie spelende Kwiek tweede geworden. Zo grijpt de hoofdcoach in zijn debuutjaar voor de groep meteen een prijs.

Aan het begin van het seizoen hakte René Hof de knoop door. Zijn geliefde badmintonracket werd even in de kast gestopt om de ploeg van zijn jongste zoon Ruben, de jongens C van HVC en DOS, te helpen. Onervaren in de handbalsport nam de sympathieke Emmenaar de coaching op zich.

Zeges werden afgewisseld door nederlagen. Doordeweeks staken de jongemannen tijdens de teamtraining in Emmer-Compascuum een hoop op. Na de jaarwisseling kwam HVC/DOS in het gewenste ritme terecht.

Hoogtepunt
Een week geleden tegen Unitas boekte de fusieploeg een belangrijke overwinning. “Maar het belangrijkste was dat iedereen die wedstrijd scoorde”, vertelt Hof, die langs de lijn meermaals werd geholpen door Gerda Lambers. “Dat was het hoogtepunt van het seizoen voor mij.”

View this post on Instagram

Een fusietaart! 🥰🍰

A post shared by HVChandbal (@hvchandbal) on

Met een wijntje in de hand en lege taartdoos voor zich geniet Hof op zondagavond van het kampioenschap. De prijs was geen must, maar het maakt het seizoen voor de jeugdploeg, begeleiding en ouders nóg zoeter. Ook geeft de prijs Hof het vertrouwen in de door hem gemaakte keuzes als debuterende coach.

Gezin
Het is binnen het gezin van het lid van heren 2 de tweede te vieren titel. Eerder werd oudere zoon Bram Hof kampioen met DESH B2. Moeder Ramona is inmiddels expert in het organiseren van titelfeestjes.