Penningmeester heeft ondanks dip vertrouwen in toekomst

De coronacrisis heeft HVC niet alleen op sportief, maar ook financieel gebied geraakt. Ondanks de dip heeft penningmeester Joost Steenhuis (27) vertrouwen in de toekomst.

Door de uitbraak van het virus kwam het zaalseizoen vroegtijdig ten einde. Ook de start van het naseizoen liet een aantal weken op zich wachten. De deur van de kantine, een van de levensaderen van HVC, blijft tenminste tot en met 1 juli dicht.

Toernooien
“Corona zorgt er voor dat wij onze toernooien niet kunnen organiseren”, opent Steenhuis het gesprek. Door het Kleine-Veldjes-Voetbaltoernooi en de HVC Beach Cup 2020 is een streep gegaan. “Dat zijn voor de clubkas van de vereniging de belangrijkste dagen van het jaar. Doordat deze toernooien niet doorgaan kunnen we geen buffer opbouwen.”

“Corona zorgt er voor dat wij onze toernooien niet kunnen organiseren”

Steenhuis, speler van heren 1, vervolgt: “In de zaalperiode zijn de kosten hoger dan de inkomsten. Dat wordt in de lente, door de inzet van leden, weer recht getrokken. In het naseizoen maakt de club relatief weinig kosten, zo huren we geen zaal van de gemeente, en draait het verenigingsleven in het dorp op volle toeren.”

Gift
“HVC komt in aanmerking voor de ondernemersregeling van de overheid, waardoor we de crisis lijken te overleven”, is de penningmeester van de club hoopvol. De gemeente Emmen helpt de vereniging met een gift vooruit. “We zijn een sportvereniging met buitenactiviteiten en worden getroffen door de uitbraak van het virus. Op basis daarvan worden we financieel geholpen.”

“Sponsoren blijven trouwen”

Steenhuis kijkt hoopvol vooruit: “Sponsoren blijven trouw en daarnaast versoepelen steeds meer maatregelen. Ik heb vertrouwen dat we volgend seizoen weer op een gezonde manier, zowel financieel als sportief, van start kunnen gaan. Maar het blijft afwachten.”