Pauze voor hoofdmacht: Na zomer wacht herkansing in tweede divisie

De aankomende weken houdt de vereniging een pauze. Ook heren 1, de hoofdmacht van de club, neemt wat afstand. Na de zomer krijgt de vernieuwde formatie een herkansing in de tweede divisie.

Na het kampioenschap in de hoofdklasse A mocht HVC in het seizoen 2019/2020 uitkomen in de tweede divisie. Op het derde niveau van het land speelde heren 1 veel hoopvolle partijen, maar bleef het steken op twee punten.

Nieuwe staf
Door de uitbraak van het coronavirus krijgen de oranjehemden uit Barger-Compascuum een herkansing in de tweede divisie. Het NHV wijst geen kampioenen, promovendi en degradanten aan. Onder leiding van een nieuwe technische staf gaat HVC deze uitdaging aan. Na vier succesvolle en aangename seizoenen maakt hoofdtrainster Annelies Smeets de stap naar eredivisionist E&O.

Sven Hemmes, Harry Poker en Albert Hilbrands staan na de zomer voor de groep. Eerstgenoemde gaat zijn trainersklus bij HVC combineren met het verdedigen van het doel van BENE-Leagueploeg Hurry-Up uit Zwartemeer. Poker en Hilbrands keren op de bank terug bij de vereniging waar ze als spelers succes boekten.

Thuispubliek
In mei en juni was het vlaggenschip druk op het zand. Smeets schotelde de herenselectie een toegift voor. Het naseizoen werd afgelopen vrijdag afgesloten met een demo tegen E&O. Het thuispubliek uit het dorp maakte op het buitencomplex voor het eerst kennis met de nieuwelingen van heren 1: broers Mark en Sander van Wonderen.

Het duo komt over van Hoogersmilde. Mark (links op de foto) en Sander van Wonderen hebben ervoor gekozen de sportieve uitdaging bij HVC aan te gaan. Mark liet zien over explosiviteit te beschikken. Met zijn linkerpoot moet Sander Dennis Niemeijer doen vergeten. Laatstgenoemde keert terug bij buur DOS.

Stan Rolfes
Verder sluit ook Stan Rolfes (foto onder) aan bij de herenselectie. Met DESH kwam de cirkelspeler de afgelopen seizoenen uit bij de B-jeugd en A-junioren. Rolfes, die in het naseizoen een gretige indruk heeft achtergelaten, sluit aan bij de trainingsgroep en zal in het eerste seizoen vooral zijn minuten maken in de reserveploeg van HVC.

Voor even is de koek op. In de zomermaanden gaat de batterij, na een leerzaam en zwaar zaalseizoen, aan de lader. Vanaf de derde week van augustus komt heren 1, onder nieuwe leiding en met fris bloed, weer in de baan. Met een ferme uitdaging in de tweede divisie in het verschiet.