Opnieuw duidelijke nederlaag heren 1

By 7 oktober 2019 No Comments

Heren 1 is zondagmiddag onderuit gegaan tegen Unitas: 17-33. Het betekende de tweede duidelijke nederlaag op rij in de tweede divisie.

Door twee goals van Thijs Baarveld kon HVC in de openingsfase mee met de kampioenskandidaat uit Rolde (7-4). In het vervolg deed Unitas de hoofdmacht in eigen huis pijn in de omschakeling.

Ook na rust (9-16) was heren 1 de mindere partij. Vooral in de afronding scoorde HVC een onvoldoende. Met een aantal stops in de break-out wist goalie Yannick Meijering zich te onderscheiden. Joost Steenhuis. Chiel Segaar en Ronnie Kip konden in de slotfase de score nog verbloemen.

Meer vragen
Zo kent HVC een pittige start in de nieuwe klasse. In de kleedkamer was trainer/coach Annelies Smeets, die werd geassisteerd door Mario Raterink en Marjolein Bruins, duidelijk: “We moeten meer van onszelf vragen. Op de training en in de wedstrijd. We komen er niet mee weg om op hoofdklasseniveau te spelen. Ik ben over een half jaar zeer benieuwd welke uitslag we in de uitwedstrijd tegen Unitas neerzetten.”

Over een week reist heren 1 af naar Nijmegen. In Gelderland wacht studentenploeg Ha-STU. Al enige jaren een vaste pion in de tweede divisie.

Lees ook: Dames winnen ook tweede competitieduel
En ook: Punt dames B, knappe zege DESH