Nipt verlies dames en B’s, heren 2 kan niet stunten

Marloes

De dames hebben in de laatste speelronde een nipte nederlaag geleden. De jongemannen van SVBO/HVC misten de vijfde plaats op een haar na.Β

In Rolde dichtten de dames een kloof van vijf punten (9-4) in rap tempo. Na rust werd het publiek, in een sfeervolle Boerhoorn, getrakteerd op een interessant schouwspel. Anna Schuler en Kelly Kip zorgden voor de verrassende voorsprong (22-23) voor de formatie van Gerda Lambers.

Vijf minuten voor tijd kwam Unitas op gelijke hoogte. Keepster Lindsay de Beeld stopte nog een strafworp, maar kon niet voorkomen dat de thuisploeg met de nipte zege aan de haal ging. Promovendus HVC eindigt op de knappe achtste plaats in de eerste klasse.

Aeolus
Een onderling duel tussen Aeolus en SVBO/HVC zou de nummer vijf van de B-competitie opleveren. Na 18-17 bij rust boog de fusieploeg voor Groningers (30-25). De focus bij SVBO/HVC gaat, na een weekje of twee rust, op Beach Handball.

In Stadskanaal stonden de bloemen klaar voor koploper Jahn II 2 (twee, twee). Bij winst op HVC heren 2 kon de champagne ontkurkt worden door de ploeg waar oud-lid Steffan Heijne het blauw-wit draagt. Na een slechte eerste helft herpakte heren 2 zich, maar een stunt bleef uit (29-22). Arnold Smit vond drie keer fraai het net.

Interland
De meisjes C waren, evenals de dames B, vrij. Het jeugdteam besteedde het beetje tijd goed. In Houten kwamen zes speelsters als vlaggendraagsters en dweilers in de baan tijdens de oefeninterland tussen Nederland en IJsland. Het leverde fraaie foto’s op.

Andere uitslagen:
E-jeugd – HVE 2000: 15-2