Nanno de Vries nieuwe hoofdtrainer damesselectie

Nanno de Vries staat na de zomer aan het hoofd van de damesselectie van HVC. Het vlaggenschip komt uit in de eerste klasse.

Als speler was De Vries actief voor Hurry-Up, E&O en Jong Oranje. Als trainer heeft de Drentse oefenmeester ervaring op divisieniveau bij onder meer Hurry-Up en SVBO. Ook bekleedt De Vries een functie binnen de jeugdopleiding van DOS.

Plezier
Maandagavond maakte de damesselectie kennis met de nieuwe hoofdtrainer. Daarin gaf De Vries aan een liefhebber te zijn van technisch verzorgd handbal. “En ik vind het belangrijk dat we plezier hebben”, legde hij uit. Waarna een glimlach op het gezicht meerdere selectieleden te bespeuren viel.

“Ik hoop jullie te kunnen doorontwikkelen”

Ook was Nanno de Vries complimenteus richting zijn voorganger, de huidige hoofdtrainster, Gerda Lambers. “Gerda heeft in een paar jaar tijd heel goed werk geleverd”, vertelde de Zwartemeerder. Jarenlang werd de dorpeling geassisteerd door Hennie Heijne. “Ik heb jullie zien groeien. Ik hoop jullie te kunnen doorontwikkelen.”

Dekking
De Vries ziet veel potentie in de huidige spelersgroep. “En natuurlijk zijn spelers welkom onderdeel te worden van de verenging”, zei De Vries, terwijl de speelsters van HVC aandachtig luisterden. “Vanaf augustus zullen we aan de slag gaan. We gaan eerst werken aan de dekking.”

“En natuurlijk zijn spelers welkom onderdeel te worden van de verenging”

De dames van HVC sloten het eerste jaar in de eerste klasse af op een veilige achtste plaats. Na een pauze gaat de focus in het naseizoen op de Beach Tour van het NHV.