Na donderspeech trekt HVC in Wervershoof aan langste eind

By 14 november 2022 No Comments

HVC heeft gisterenmiddag in Noord-Holland punt negen en tien van de competitie opgepikt. In Wervershoof moest heren 1 tegen VVW van ver komen: 24-25.

In de eerste helft scoorde HVC een dikke onvoldoende. In de dekking moest heren 1 veertien tegengoals slikken en met de bal in de hand werden gemaakte afspraken op de training niet nagekomen. Alleen linkeropbouwer Jim Macro haalde zijn niveau.

Van Wonderen en Meijeringh
Zo konden de oranje-zwarten in de rust bij 14-10 op een donderspeech van trainer/coach Annelies Smeets rekenen. De duidelijke woorden in de oren geknoopt stond een heel ander heren 1 na de pauze binnen de lijnen. Linkerhoekspeler Mark van Wonderen tekende al snel voor de 16-16.

In overtal kwam VVW weer aan de juiste kant van de score terecht (20-17). Daarna brak een ijzersterke periode van doelman Yannick Meijeringh aan. Hij maakte stop na stop en HVC kon de partij weer kantelen.

Drie tellen voor het eind
Na 21-22 maakte de thuisploeg voor de slotminuut gelijk. Met nog dertig seconden op de klok verrichte Meijeringh zijn laatste redding. Smeets stuurde een zevende veldspeler het veld in en met nog drie tellen te gaan werd cirkelspeler Robin Hartmann gevonden. Met twee spelers van VVW op zijn rug besliste de dorpeling op de lijn de partij in Compascuums voordeel.

Dit bericht op Instagram bekijken

Een bericht gedeeld door HVChandbal (@hvchandbal)

Door de tweede uitzege op rij is HVC op tien punten in de tweede divisie gekomen. Aankomende zaterdagavond (20:30) komt ongeslagen koploper Achilles uit Apeldoorn op bezoek in De Klabbe in Emmer-Compascuum.