Meisjes C aan kop, derbypunt DESH en B’s ten onder

By 15 oktober 2018 No Comments

De meisjes C van René Kuiper en Hennie Heijne gaan na drie wedstrijden aan kop. De jeugdploeg won in Borger. De B’s gingen een uur later in dezelfde hal ten onder.

De C’s zegevierden met 8-20. Door de winstpartij op Borger voert de jeugdploeg met vier punten uit drie duels de lijst aan. Een uur later gingen de B’s van Marlies Harms tegen dezelfde vereniging nipt ten onder (12-10). Het is voor het eerst dit seizoen dat de dames B een nederlaag moeten slikken.

DESH B2 ging in Zwartemeer de strijd aan met de leeftijdsgenoten van Hurry-Up. De formatie van Gerda Lambers hield een punt over aan de jeugdige derby (20-20). De landelijke ploeg van DESH scoorde in Emmen een goal meer dan Quintus: 18-17.

Fusieproject
Lambers is zeer te spreken over het fusieproject. Twee keer in de week traint een grote groep B-junioren onder vakkundige begeleiding in Emmen. In het weekend splitst de trainingsgroep zich op en wordt op het parket het gevecht om de punten aangegaan. Na een maandje aftasten begint DESH ook binnen de lijnen vorm te krijgen.

De jongens C van René Hof waren in Emmer-Compascuum op schot tegen Kwiek. Gewonnen werd er niet door HVC/DOS, wel vond de jongensploeg 21 keer het net. Met aanwas van jongere spelers houden de C’s knap het hoofd boven water.

Spookavond
De jeugdafdeling is, evenals de seniorenteams, volgend weekend vrij. In de herfstvakantie organiseert de club een gezellige spookavond. Ook wordt er natuurlijk heerlijk doorgetraind. Meemaken!

Lees ook: Tweede zege op rij dames
En ook: Menzen pakt punt voor heren 1