Meijeringh hoopt op halve finale

“De trainingsgroep is in vergelijking met de voorgaande jaren groter en sterker. Dat komt ons niveau ten goede.” Doelman Yannick Meijeringh kijkt reikhalzend uit naar het NK Beach Handball op 13 en 14 juli.

HVC sloot de Beach Tour van het NHV af op de tweede plaats. “Alleen in Rolde hebben we de finale niet gehaald. In de poulefase verloren we van Hiekka Hauskaa, waardoor we hoogstens nog derde konden worden. Dat werden we door Donar te verslaan”, legt Meijeringh uit.

De goalie geniet van het naseizoen. Sinds het jaar 2015 is HVC te vinden op het NK Beach Handball in Biddinghuizen. In 2017 werd Meijeringh met de Compascuumers derde op het eindtoernooi. In verschillende shoot-outs blonk de Emmenaar uit.

Gastspelers
Onder Annelies Smeets heeft de herengroep dit jaar, naast vaste klant Sander Greevink, een aantal gastspelers begroet. “Zij maken ons completer”, vindt Meijeringh. “Op Hunze treden we aan zonder jongens als Robin Hartmann en Dennis Vesters. Toch komen we in de eindstrijd en weten we Unitas, vorig jaar finalist op het NK, te verslaan. Dat zegt iets over het niveau.”

“Er is geen sprake van afgunst”

De concurrentiestrijd binnen de selectie zorgt volgens Meijeringh niet voor gevaarlijke wrijving. “We trainen hard. Soms drie keer in de week. Na de tijd drinken we wat met elkaar en lachen we veel. We hebben genoeg voor elkaar over. Er is geen sprake van afgunst”, is de doelman, door het zaalkampioenschap in de hoofdklasse A na de zomer uitkomend in de tweede divisie, ┬áin zijn nopjes.

Halve finale
“Twee jaar geleden haalden we de halve finale. Dat zou ik weer graag zo zien”, besluit Meijeringh. “Dat zou heel vet zijn. En misschien zelfs meer, maar dan moeten we er op belangrijke momenten staan. Dat is een must!”