Maatje treft veel oud-ploeggenoten

By 5 januari 2019 No Comments

De dames beginnen de tweede seizoenshelft in de eerste klasse met acht punten. Daarmee houden de oranjehemden vier ploegen onder zich. Zondagmiddag treft de formatie van doelvrouw Inge Maatje streekgenoot Actief Klazienaveen.

Als jeugdspeelster brak Inge Maatje door in het blauw-wit van de aanstaande tegenstander. Zo kwam de goalie van de dames met Actief Klazienaveen uit op landelijk niveau. In 2017 besloot ze over te stappen naar HVC. “Het wordt een leuke wedstrijd, want ik ga spelen tegen meiden waar ik zelf heel lang mee gespeeld heb. Ik heb heel lang bij Actief gezeten, waardoor het duel ook een beetje dubbel voelt. Ik wil graag winnen”, zegt Maatje gretig.

Nanno de Vries
Sinds dit seizoen hebben Maatje en consorten te maken met een nieuw gezicht voor de groep: Nanno de Vries. “Dat was in het begin best wennen”, geeft de studente toe. “Hij werkt anders dan Gerda Lambers. Zij coachte ons daarvoor. Na een paar wedstrijden onder Nanno werd ons spel beter en zijn we ook als team beter gaan handballen.”

“Ze stonden voor ons klaar en dat is super”

“Zeker de laatste wedstrijden van de eerste seizoenshelft was de vooruitgang op het veld te zien”, gaat Maatje enthousiast verder. Zo werden V&S en HVZ-Vivendi gevloerd. Daarvoor kampte de doelvrouw lange tijd met fysieke ongemakken. Ze was een van meer speelsters die in de lappenmand zat. “Door blessures hebben we een beroep moeten doen op B-junioren. Ze stonden voor ons klaar en dat is super.”

Blessures
Met Maatje, die samen met Lindsay de Beeld de keeperspositie bij HVC invult, terug onder de lat ontmoeten de dames zondagmiddag in eigen huis hoogvlieger Actief Klazienaveen. “Het aantal blessures neemt af. Zo traint Ilse Schuler weer meer. Misschien kan zij binnenkort ook weer wedstrijden gaan spelen.”

View this post on Instagram

🏁2️⃣0️⃣1️⃣9️⃣🏁

A post shared by HVChandbal (@hvchandbal) on

In De Klabbe klinkt om 14:35 het eerste fluitsignaal van de derby. Voorafgaand treft ook heren 1, in de landelijke hoofdklasse A, een streekgenoot. Hurry-Up 2 komt om 13:20 op bezoek in Emmer-Compascuum. Om 16:00 gaan de deuren van de kantine in Barger-Compascuum open voor een nieuwjaarsborrel voor alle leden, ouders, vrijwilligers, fans en vrienden van de vereniging.