Laatste trainingsweek van start

De laatste trainingsweek is van start gegaan. Traditiegetrouw last de vereniging na het Hunze-toernooi in Gasselternijveen de zomerstop in.

Al twee maanden lang is HVC druk in de openlucht. Zo heeft de F-jeugd zich op het verharde veld naast het complex in Barger-Compascuum in het zweet gewerkt. Veel andere teams zijn in actie gekomen op het zand.

Dit weekend spelen drie HVC-teams op het Hunze-toernooi in Gasselternijveen. De jongens C en dames B komen zaterdag in de baan. De heren vervolgen op zondag de Beach Tour in Noord-Drenthe. Traditiegetrouw betekent Hunze de aanstaande zomerstop.

NK-gangers
Na deze trainingsweek last de vereniging een flinke pauze in. De potentiƫle NK-gangers zijn een fraaie uitzondering. Een aantal teams van HVC, soms samen met fusieburen, is nog in de race om het NK Beach Handball te halen. Zij zullen nog een tijdje doorgaan op het zand om in juli zo goed mogelijk voor de dag te komen in Biddinghuizen.

Zomervakantie
Half augustus pakt HVC de draad weer op. Op een zondag in de zomermaand, vaak wanneer het einde van de zomervakantie nadert, wordt de verenigingsdag georganiseerd.