Jongelingen bonzen op de deur

By 29 november 2018 No Comments

De gezichten van drie jeugdexponenten stralen sinds dit seizoen wekelijks tijdens de trainingen van de herenselectie. Een nieuwe generatie meldt zich.

Sinds het seizoen 2017/2018 maakt Chiel Segaar (18) deel uit van de herenselectie. De oud-dorpeling werd onder leiding van Arjan Prins nog kampioen in de D-jeugd. Dit seizoen heeft de rappe tuinderszoon het aantal trainingsuren opgeschroefd en maakte tegen Hurry-Up 2 zijn eerste goal op landelijke niveau.

Nieuwste gezicht
Segaar krijgt al een tijdje gezelschap van trainingsbeest Roy Soppe (15). De zoon van oud-divisiespeler Jos Soppe is hoekspeler bij het landelijke team van DESH. Vorig seizoen debuteerde Soppe op 14-jarige leeftijd in de derby tegen DOS in de hoofdklasse A.

Owen van der Weide (17) is het nieuwste gezicht binnen de trainingsgroep. De opbouwer heeft deze zomer ervoor gekozen over te stappen van de B-jeugd naar heren 2. De knop werd omgezet en sinds twee maanden traint Van der Weide mee met de herenselectie van Annelies Smeets.

Waardevol
Zo bonzen na de B’s bij de dames ook jongemannen op de deur bij de senioren. Een prettige ontwikkeling waar de vereniging veel waarde aan hecht.