Jonge leden vormen organisatie JD Techniek/HVC Beach Cup 2018

Afgelopen maandagavond was het opnieuw raak. Een groepje van tien, jonge, HVC-leden vergaderden in de kantine van de club. Gezamenlijk doel: een ijzersterke JD Techniek/HVC Beach Cup 2018.

De organisatie telt bijna vijftien leden. Waarvan het overgrote deel net twintig is. Nestors René Kuiper en Albert Hilbrands houden de wacht. In een goed uur worden alle agendapunten afgewerkt en, soms nieuwe, taken verdeeld.

Meer mogelijkheden
De jeugdige organisatie is erin geslaagd een sterk deelnemersveld te strikken voor de JD Techniek/HVC Beach Cup 2018. “Van Overijssel tot Groningen”, vertelt Yannick Meijeringh met trots. Binnen het veld is hij soms heetgebakerd. In zijn rol als organisator vooral gedreven. “Het spelletje Beach Handball is populairder geworden. Verder weten een aantal deelnemers die terugkomen dat HVC er alles aan doet een strakke toernooiorganisatie neer te zetten.”

Ook de bedrijfswereld voelt zich aangetrokken tot het zandspektakel in Barger-Compascuum. Zo werd JD Techniek gestrikt als toernooisponsor. “Daar zijn we, uiteraard, heel erg blij mee. Het geeft ons meer mogelijkheden”, legt Iris Kiers uit. “En we kunnen de toernooi-, veld- en balsponsoren genoeg teruggeven voorafgaand en tijdens het toernooi”, voegt Inge Maatje toe aan de woorden van haar teamgenoot.

Goede voorbeeld
De grote van de toernooiorganisatie heeft volgens Stijn Steenhuis heel veel voordelen. “Er komen veel goede ideeën aan bod, iedereen kan zich bezig houden met een taakje en het is ook nog eens gezelliger”, vertelt hij. “We mogen als vereniging trots zijn op de samenstelling van de groep. De jeugd is de toekomst. We geven het goede voorbeeld door de nek uit te steken voor de vereniging, het toernooi en vooral: alle deelnemers.”