JD Techniek/HVC Beach Cup neemt serieuze vormen aan

Het begon vijf jaar geleden met wat partijtjes met buren op één veld. Inmiddels neemt de JD Techniek/HVC Beach Cup serieuze vormen aan. Over een week staat het NK Kwalificatietoernooi in Barger-Compascuum weer op het programma.

Liefst veertig ploegen komen op zaterdag 8 en zondag 9 juni in actie op de JD Techniek/HVC Beach Cup 2019. Naast een hoop teams uit de eigen provincie, zo komt Unitas uit Rolde met vijf teams langs, komen ploegen uit heel het land buurten in Barger-Compascuum.

Zo hopen teams als OHC’01 (Oosterhout), Beach Even Anders (Amsterdam) en Voorwaarts (Twello) op het Compascuumse zand punten op te pikken voor het NK. De JD Techniek/HVC Beach Cup 2019 is onderdeel van de officiële Beach Tour van het NHV. Alle (jeugd)poules voldoen aan de eisen van de handbalbond.

Complex
Naast het deelnemersveld heeft ook het complex een ontwikkeling doorgemaakt. Sinds vorig jaar beschikt HVC over twee permanente Beach Handball-velden. Sinds halverwege mei zijn beide velden, inclusief vers zand, train- en speelklaar. Met dank aan projectleider Robin Hartmann.

Naast professionaliteit, zo wordt er op zondag louter gewerkt met gediplomeerde arbiters, wil de organisatie van de JD Techniek/HVC Beach Cup 2019 veel gezelligheid uitstralen. Binnen de lijnen wordt gestreden om NK-punten, daarbuiten is de bakplaat heet en kun je onder het genot van een drankje en goede muziek genieten van het weekend.