Jaarvergadering: Twee nieuwe bestuursleden en zwarte cijfers

By 10 april 2019 No Comments

Dinsdagavond vond de jaarvergadering plaats in de kantine van het dorp. Het moment waar het bestuur en alle leden, ouders, vrijwilligers, fans en vrienden van de club terugkijken op het afgelopen seizoen en de koers voor de toekomst bepalen. Even bijpraten.

Na mooie jaren is afscheid genomen van Marlies Harms als voorzitter van HVC. De dorpeling nam een aantal seizoenen geleden de voorzittershamer over van Richard Horstmann. Harms is onder meer belangrijk geweest bij het halen van de vereniging uit een financieel dal. Tijdens de vergadering gaf ze aan uiteraard bij de club betrokken te blijven.

Hof en Soppe
René Hof volgt Harms op. De beide zoons van Hof, Ruben en Bram, zijn lid van de club. Zijn vrouw Ramona ging hem voor als bestuurslid. Hof stopt met het spelen in heren 2 en wil op organisatorisch gebied veel duidelijkheid scheppen. Met veel enthousiasme werd de aanstelling van de sympathieke Emmenaar ontvangen.

Jos Soppe neemt de plaats van Tom Schuler in het bestuur in. Na jaren vrijwilligerswerk verlaat Schuler HVC. Opvolger Soppe zal zich onder meer bezig gaan houden met sponsor gerelateerde activiteiten. In het verlengde daarvan wist het bestuur tijdens de jaarvergadering te melden dat het, het seizoen met zwarte cijfers afsluit. Zo kent penningmeester Joost Steenhuis een uitstekend bestuurlijk debuutjaar.

Inkomstenbron
Verenigingsactiviteiten zijn een fraaie en gezellige inkomstenbron. Tessa Hilbrands, die vorig jaar het bestuur al versterkte, heeft zich ontpopt als aanjager van deze spelletjes en feestjes. Ook de kantineomzet is belangrijk voor de vereniging. Op dinsdagavond gaf Martin Pietrakowksi, na de vrijwilligersdip van een jaar geleden, aan dit seizoen fijne hulp te hebben gekregen van onder meer Albert Menzen, Robin Hartmann en de schoonmaakploeg.

Op technisch vlak heeft HVC een prima seizoen achter de rug. Zo wist TC-voorzitter Rick Weggemans te melden. De club heeft vier kampioenen weten te huldigen en daarnaast was Weggemans trots op de geleverde strijd van andere (jeugd)teams binnen de lijnen. Het aanstellen van trainers en coaches voor de vlaggenschepen geniet in het naseizoen de focus van de TC.

Vrijwilligers
De roep om hulp blijft luid. Een dorpsverenging als HVC kan alleen op volle toeren blijven draaien wanneer er genoeg vrijwilligers zijn om de verschillende taakjes op te pakken. Dat onderstreepte het nieuw geformeerde bestuur, voordat alle aanwezigen – na de nazit – huiswaarts keerden.