“Ik heb met de medaille om geslapen”

By 23 augustus 2021 No Comments

Het is de dag na de Nederlandse titel van de heren op het zand in Blaricum. Doelman Yannick Meijeringh (27) loopt nog altijd met een grote grijns rond.

“Dit pakken ze nooit meer van ons af. We zijn een jaar lang de beste van het land”, opent Meijeringh het gesprek. Namens HVC nam de goalie de beker na de gewonnen finale tegen Handbal Twente (2-1) in ontvangst. “Het was écht een goede dag voor ons.”

In Noord-Holland verloor het Compascuumse team slechts een set. “Meteen onze minste helft. Maar ook daar zijn we bovenop gekomen. Het was echt onze dag. We zijn boven onszelf uitgestegen. Ik ben blij verrast. Ik heb met de medaille om geslapen.”

De druk
In 2015 deed HVC voor het eerst mee aan het NK Beach Handball. Zevende, een keer vijfde. Ook twee keer brons. “Kun je dit een kroon op het werk noemen? Nee, want we blijven met deze ploeg in de zaal en op het zand spelen. Wel vechten we hier al jaren voor. Dit keer hebben we de druk aangekund. Iedereen leek te weten wat er gebeuren moest.”

“Misschien hebben we niet het meeste talent, maar we hebben er wel voor gewerkt”

“Ik vind het ook zo leuk dat het veel met eigen jongens is. In Blaricum op twee heel sterke leenspelers na”, vertelt Meijeringh. Ook huurlingen David de Wit en Dennis Vesters, die in 2019 al met HVC meedeed, kregen gisteren goud om de nek gehangen. “Misschien hebben we niet het meeste talent, maar we hebben er wel voor gewerkt. Dat is bijzonder en maakt de prijs des te vetter.”

Zonder shirt
Na de beslissende eenpunter van teamgenoot Robin Hartmann ging het shirt bij Meijeringh uit. Ook in de halve finale tegen Feyenoord, de keeper speelde een bepalende factor, was dat al het geval. “Mega ontlading, natuurlijk. Dan besef je voor het eerst dat het eindelijk gelukt is. Dat we dat kunnen vieren met meegereisde supporters maakt het helemaal speciaal. Die zijn voor ons gekomen en gelukkig hebben we hen een feestje kunnen bezorgen”, glimt de Emmenaar. “Ook hebben veel leden en vrienden van HVC de finale via internet gekeken. Supervet.”

Foto: Marchel Frome