HVC volgt cluster: Geen wedstrijden in december

By 2 december 2021 No Comments

De club ziet de aankomende drie weken tijdens de avondlockdown er vanaf in het weekend competitiewedstrijden te spelen. HVC volgt het cluster Zuidoost-Drenthe.

Alle voorzitters binnen het cluster hebben samen besloten in december geen competitiewedstrijden te spelen. Dit om besmetting tegen te gaan.

Reisbewegingen beperken
Het NHV laat de keuze aan de verenigingen zelf. Wedstrijden tussen 5:00 en 17:00 zouden door mogen gaan. Hier ziet HVC net als andere clubs uit de buurt van af.

“We willen meer besmettingen voorkomen en onder meer reisbewegingen beperken”, legt voorzitter van HVC René Hof uit. “Ook vinden we het onverstandig om zonder fatsoenlijke voorbereiding wedstrijden te spelen met alle gevolgen van dien. Wel is het mogelijk om met de teams te trainen op de uren die oorspronkelijk voor de thuiswedstrijd bedoeld waren.”

Vanaf januari
Dat betekent dat de competitie er voor het kalenderjaar 2021 op zit. Na de drie weken avondlockdown is de kerstvakantie. Het cluster hoopt in januari weer als vanouds aan de slag te kunnen gaan.

Lees ook: Geen avondtraining in december, club onderzoekt trainingsmogelijkheden
En ook: E-jeugd traint eerder