HVC Top 10: Jeugdtitels, aanwas en divisiekampioen

Voor een groot deel van de vereniging zit het seizoen 2018/2019 erop. De welverdiende zomerstop staat voor de deur. Hoog tijd terug te blikken op een bijzonder succesvol (zaal)seizoen.

10. Tweetal in E-jeugd
In het rood-zwart van DOS komen HVC’ers Rosalie Grummel en Anouk Kuiper stiekem wekelijks in actie voor de fusieploeg in de E-jeugd. Na de zomer stapt het tweetal over naar de D-jeugd. Ze blijven trots lid van onze vereniging. Blij mee!

9. 4-2 zege recreanten
Veel zeges boekten de recreanten, tevens een samenwerkingsverband met DOS, niet. De 4-2 overwinning op HVE 2000 springt eruit. Door een solide verdediging mocht de formatie van Rob Steeman na vijftig minuten spelen de armen in de lucht steken.

8. HVC Beach Cup 2019
Met een recorddeelname van veertig teams, twee heerlijke velden, goede kantine-omzet en zes prachtige winnaars was de HVC Beach Cup 2019 een geslaagd succes. Het NK Kwalificatietoernooi van de vereniging blijft groeien. Het NHV was onder de indruk.

7. Debuut en titel DESH
Dit seizoen zag een samenwerkingsverband tussen DOS, E&O, SVBO en HVC het levenslicht. In het Noorden greep B2, onder leiding van Gerda Lambers, direct de titel. Het eerste team debuteerde in de jeugddivisie. Ook na de zomer werken de vier verenigingen uit de buurt samen twee B-teams op de been te brengen.

6 . Massasprint HVC/DOS
Na een lastige start mengden de jongens C van HVC/DOS zich plots in de titelstrijd. Met resultaat. Op de slotdag van de competitie kroonde de jeugdploeg, na uren zwoegen op de training, zich tot kampioen. Petje af.

5. F-jeugd meldt zich!
Tien! Liefst tien F’jes hebben zich dit seizoen aangemeld bij HVC. In september 2018 startte de club een nieuw initiatief om aanwas van onderen te creëren. Met succes. Belangrijk!

4 . Thuisstatus heren 2
Tot de laatste competitiedag in april bleef heren 2 ongeslagen in eigen huis. Voor het tweede seizoen op rij. Bijna 700 dagen lang was de vriendenploeg onklopbaar in De Klabbe. Uiteindelijk maakte Jahn II 2 aan de thuisstatus een eind. Volgend seizoen gaat de teller weer lopen voor de gezellige oranjehemden.

3 . Driftige meisjes C
Met meer dan tien overwinningen pakten ook de C’s dit seizoen met veel overtuiging het goud. Daarnaast hielp de jeugdploeg wekelijks de B-junioren. Een druk, maar vooral leerzaam seizoen voor de meisjes C die gecoacht zijn door René Kuiper en Hennie Hooiveld. Op woensdagavond werden ze samen met de B’s klaargestoomd door Tessa Hilbrands, Marko Heijnen en Robin Hartmann.

2 . Bestuurlijke impuls
In de lente meldden twee nieuwe bestuursleden zich: voorzitter René Hof en dorpeling Jos Soppe. Samen met de zittende bestuurders van HVC wordt veel energie gestoken in de gezonde toekomst van de club. De ingezette koers kan rekenen op veel steun. Op naar nog betere tijden.

1. Kampioenschap hoofdklasse A
Na een berespannend seizoen greep heren 1 op 7 april, na een knotsgek competitieslot, de titel in de landelijke hoofdklasse A. Op trainingsavonden werd door de brigade van Annelies Smeets de basis gelegd voor de heugelijke prestatie. Na de zomer is HVC actief in de tweede divisie. Gaaf!

Hoogtepunten die de top-1o net niet gehaald hebben: Martin van Lent achter de wedstrijdtafel, zegereeks in eerste klasse, HVC’s Clubquiz, drie tickets NK Beach Handball, B-junioren debuteren in hoofdmacht, bloedvorm Albert Menzen, Speuktocht 2018, Roy Soppe op talentendag, de schoonmaakploeg.