HVC op zoek naar twee nieuwe hoofdtrainers

By 19 februari 2019 No Comments

HVC is op zoek naar twee nieuwe hoofdtrainers voor het nieuwe seizoen. De club neemt bij zowel de heren- als de dameskant afscheid van de huidige trainer/coach.

Na drie seizoenen scheiden vanaf de zomer de wegen van de HVC en Annelies Smeets. De jonge trainster/coach staat sinds 2016 voor de herenselectie uit Barger-Compascuum die actief is in de hoofdklasse A. Op dit moment is heren 1 nog in de race voor de titel in de landelijke divisie.

“Vorig seizoen hebben we besloten nog één jaar met elkaar door te gaan”, laat TC-lid Stijn Steenhuis weten. “In drie jaar tijd heeft Annelies Smeets het spel van de jonge herenselectie naar een hoger niveau getild. Vorig seizoen mochten we door de derde plaats in de hoofdklasse A en bijbehorend promotietoernooi voor het eerst dromen over de tweede divisie.”

Hoge trainingsopkomst
“Op beide trainingsdagen is de trainingsopkomst in drie jaar tijd zeer hoog. En dat is – gezien de combinatie van sport met werk, gezin en studie – niet bij iedere dorpsvereniging een vanzelfsprekendheid. De groep is gretig, fit en hecht. Zo kun je spreken van een match”, gaat het TC-lid verder.

Ook voor de dames gaat de vereniging op zoek naar een nieuw persoon voor de groep. Na één seizoen heeft Nanno de Vries aangegeven per april te stoppen bij HVC.

Inpassen jeugd
Ondanks veel blessures is HVC al vroeg in de hoogste afdelingsklasse van het Noorden buiten degradatiegevaar. “Daarnaast heeft De Vries een aanzet gemaakt bij het inpassen van jeugdspelers”, licht Steenhuis toe. “De blik gaat op de toekomst, waarbij de club samen met de dames een aangename organisatie wil neerzetten voor na de zomer. Werk aan de winkel.”

De vereniging ziet met beide vertrekkende hoofdtrainers aan het roer uit naar het uitdagende slot van competitie.