HVC onderzoekt kansen voor zomers toernooi (en zoekt tegenstanders)

HVC onderzoekt de kansen voor een zomers toernooi op het zand. De vereniging wil seniorenteams op zaterdag 1 augustus uitnodigen voor potjes Beach Handball en gezelligheid.

Het potentiële NK Kwalificatietoernooi valt in de zomerstop van de club, maar door de verplichte pauze in maart, april en mei ziet HVC kansen. “Door het coronavirus blijven veel leden in eigen land. Door het organiseren van een toernooi op het zand willen we een fijne en sportieve dag creëren”, legt organisator Stijn Steenhuis uit. “Na het toernooi duurt de start van de voorbereiding op het zaalseizoen nog even. Zo kunnen leden na de sportieve middag en avond nog even genieten van de rust.”

Steenhuis vervolgt: “Het bestuur, de organisatie van de HVC Beach Cup en de Kantine Commissie staan erg achter het plan. De volgende stap is het polsen van interesse van teams. We mikken op twee poules van vier: een vrouwen- en mannentoernooi. Waarbij HVC natuurlijk in beide toernooischema’s aanwezig is.”

Damespoule:
1. HVC DS1
2. …
3. …
4. …

Herenpoule:
1. HVC HS1
2. …
3. …
4. …

Geïnteresseerde teams kunnen zich melden via stijnsteenhuis@hotmail.com of 06-15193349. HVC wil het toernooi graag toevoegen aan de Beach Tour van het NHV, waardoor de verschillende deelnemers in Barger-Compascuum punten kunnen oppikken voor het NK Beach Handball van 2021.