HVC Mini Academy maakt doorstart na herfstvakantie

By 16 oktober 2018 No Comments

De HVC Mini Academy maakt na de herfstvakantie een doorstart. Iedere dinsdagmiddag traint een gezellig groepje jongelingen in het dorp.

Met vijf enthousiastelingen werd dinsdag de eerste periode van de HVC Mini Academy met veel energie afgesloten. Sinds het begin van het schooljaar ontvangt de vereniging – van 14:30 tot 15:30 na schooltijd – basisscholieren tussen 5 en 8 jaar met open armen.

In de aanstaande herfstvakantie traint de jongste jeugdgroep niet. Op dinsdagmiddag 30 oktober gaan de deuren van de HVC Mini Academy weer open.

Trainer Stijn Steenhuis is enthousiast over de eerste weken: “De kinderen lijken veel plezier te hebben. Hopelijk gaan ze met een hoop verhalen terug naar het schoolplein. We hopen de groep uit te kunnen breiden. Alle kinderen in de doelgroep zijn welkom eens, kosteloos, mee te trainen.”

De dorpeling, als speler actief in het vlaggenschip, vindt de F-jeugd een erg belangrijke jeugdgroep van HVC. “Ze hebben de toekomst!”, zegt Steenhuis. “Het is tof dat we jonge kinderen, tussen het schoolleven en zwemlessen door, kunnen laten handballen. Aanwas van onderen houdt onze dorpsvereniging nóg levender.”