HVC met Smeets tweede divisie in

De hoofdmacht van HVC en Annelies Smeets verlengen de samenwerking met één jaar. De ploeg uit Barger-Compascuum is in april kampioen van de hoofdklasse A geworden en komt na de zomer uit in de tweede divisie.

Na drie seizoenen aan het roer bij HVC nam Smeets tijdens de slotdag in de landelijke competitie met de titel afscheid van de ploeg en het thuispubliek van de vereniging. Een maand later hebben beide partijen besloten de samenwerking met één jaar te verlengen.

“Door de promotie naar de tweede divisie veranderde mijn keuze om te vertrekken bij HVC”, licht Smeets het nieuws toe. “Het vernieuwde bestuur en de Technische Commissie hebben duidelijk gemaakt stappen te willen maken rond de organisatie van de ploeg. Het heeft me het juiste gevoel gegeven.”

Training
Smeets ziet in Barger-Compascuum genoeg groeimogelijkheden. “De afgelopen drie seizoenen zijn we gestegen van plaats acht in de hoofdklasse A naar kampioen. Daarbij is op de training de basis voor de ontwikkeling gelegd. Het team blijft intact, waardoor ik vertrouwen heb dat de nieuw te maken stappen gezet gaan worden.”

Voorzitter van de Technische Commissie Rick Weggemans is erg blij dat Smeets, die tevens werkzaam is bij SVBO, de Carmel Handbalschool Drenthe en het Regionaal Trainings Centrum Noord/Oost van het NHV, haar dienstverband bij HVC heeft verlengd. “De juiste persoon op de juiste plaats”, vertelt hij. “Annelies heeft bewezen een zeer kundige trainster te zijn en daarnaast een heldere communicator met oog voor de groepsdynamiek. Doordat ze een jaar langer aan het team verbonden is, zien we het debuutseizoen in de tweede divisie met veel enthousiasme tegemoet.”

Juiste spoor
Weggemans beseft dat de club door de promotie van het vlaggenschip meegroeien moet. “Er zal een professionaliseringsslag gemaakt worden”, laat de dorpeling los. “De wijzigingen binnen het bestuur, namelijk de toetreding van voorzitter René Hof en Jos Soppe, brengen de juiste energie. HVC zit op het goede spoor.”