HVC laat ook in de zomerstop zien wat het kan

By 3 augustus 2020 No Comments

Met lachende gezichten en veilige elleboogstootjes namen de deelnemers van de HVC Summer Cup 2020 zaterdagavond, na veel fraaie partijen, afscheid van elkaar. Met het zandtoernooi in de zomer heeft de vereniging nog maar eens aangetoond waartoe het door samen te werken in staat is.

De succesvolle en goedbezochte demonstratiewedstrijd tussen HVC en E&O van drie weken geleden bracht de organisatie van de HVC Beach Cup op een idee. Door het coronavirus ging het NK Kwalificatietoernooi in Barger-Compascuum niet door, maar door versoepelde voorschriften was het organiseren van een tussentijds zomertoernooi wél mogelijk.

Snel werden taken verdeeld. Helaas was de club te laat met het toernooi aan te melden op de kalender van het NHV, waardoor het winnen van NK-punten op de HVC Summer Cup 2020 uitgesloten was. Het mocht de pret niet drukken. Binnen een week was het Noordelijk getinte deelnemersveld rond.

Debuut van Kantine Commissie
Op woensdag haalden de dames een bezem over het terras. Voorafgaand aan de training werd met een mannetje of vijftien het complex, ook het tweede veld, aangepakt. De HVC Summer Cup 2020 betekende ook het debuut van de nieuwe Kantine Commissie van de vereniging.

Tien deelnemers en supporters werden zaterdagmiddag begroet op het complex in Barger-Compascuum. Met voorschriften, aanlooproutes en desinfectie werd rekening gehouden met het coronavirus. Binnen de lijnen gingen de teams los. Onder leiding van drie gediplomeerde koppels én Rinus Maatje.

Samen
Achter de barbecueplaat maakten spelers als Joost Steenhuis en Josephine Tappel overuren. Aan de bar was het de beurt aan onder meer Kas Steenhuis en Anouk Heijnen. Martin van Lent, meermaals geholpen door Jos Soppe, maakte een vertrouwde rentree achter de wedstrijdtafel.

Zo werd er samen voor gezorgd dat het een heerlijk sportieve dag werd met tussendoor twee maal goud voor HVC. Jeugd van de club keek toe. Fotografen Marchel Frome, Hans Khoe en Tina Kolthof deden hun werk en legden de gezellige uurtjes op en naast het zand vast.

Klantenbinding
De vereniging heeft aan klantenbinding gedaan. Door het organiseren van de HVC Summer Cup 2020 zijn niet alleen de eigen leden vermaakt, maar ook heeft de vereniging buren en liefhebbers van Beach Handball een plezier gedaan. Om over promotie van de zandtak én de handbalsport in het algemeen nog maar te zwijgen.

Foto’s: Tina Kolthof