HVC en DOS gaan nog intensiever samenwerken

Buren HVC en DOS gaan in het nieuwe seizoen nog intensiever samenwerken. Dat is de uitkomst van vruchtbare gesprekken tussen de clubs uit Barger-Compascuum en Emmer-Compascuum.

Sinds een aantal seizoenen brengen HVC en DOS een aantal jeugdteams op de been. Daar kwam in 2018 ook nog een recreantenploeg, die met personele problemen kampte, bij. Het afgelopen seizoen trainden de beide herenselecties op dinsdagavond samen in sporthal De Klabbe in Emmer-Compascuum.

Waardevolle kennisdeling
Verschillende bestuursleden van beide verenigingen zijn vaker om tafel gegaan met als resultaat dat na de zomer nog meer jeugdteams gaan samenwerken. Door de handen ineen te slaan denken HVC en DOS de jeugdleden nog beter te kunnen laten ontwikkelen en plezier in de sport te geven.

Niet alleen gaan jeugdteams in een combinatieploeg in de competitie uitkomen, ook mikken de beide Compascuumse clubs op waardevolle kennisdeling. HVC en DOS kunnen bijvoorbeeld op gebied van clubcultuur, activiteiten en sponsoring van elkaar leren en zo elkaar versterken.

Dames B
De initiatiefnemers gaan verder met de intensivering van de samenwerking vorm te geven. Zo is al zeker dat ook de dames B van HVC, in navolging op bijvoorbeeld de D’s en jongens C, aan de slag gaan met de leeftijdsgenoten in Emmer-Compascuum. Meer informatie wordt tijdig op de website bekendgemaakt.

In het naseizoen zijn de verschillende fusieploegen actief op het zand in Barger-Compascuum. Niet alleen DESH, maar ook de D’s en jongens C trainen op het buitencomplex van HVC. Volgende week gaat de slotronde in.