Hoopvolle herstart HVC in crisistijd

De vereniging heeft in crisistijd een hoopvolle herstart van het seizoen gemaakt. Gisteravond kwamen de eerste twee jeugdteams weer in actie op het Compascuumse zand.

Voorafgaand aan de herstart van het seizoen was de club zeer druk met de strenge voorschriften van het NHV en de gemeente met betrekking tot het coronavirus. Naast een aanlooproute was bijvoorbeeld ook desinfectie en een coronacoach aanwezig op het complex.

Coronacoach
Bij de F-jeugd nam Saskia Steeman deze rol op zich. De oud-speler van de recreanten van HVC hield tijdens het uurtje training goed in de gaten of alle voorschriften werden nageleefd door leden, trainers en ouders.

Ook de meisjes D van HVC en DOS kwamen gisteravond in de baan. Dit deed de fusieploeg op het zand in het dorp. De eerste pirouettes werden gedraaid door de leden van het jeugdteam. Voor en na de tijd maakten de jongedames gebruik van het desinfectiemiddel.

Gemeente
Tussendoor kwam de buurtsportcoach van de gemeente een kijkje nemen bij HVC. Hij was tevreden met de manier waarop de vereniging de strenge voorschriften naleefde en wenste de club de aankomende weken veel succes en plezier.

View this post on Instagram

3️⃣6️⃣0️⃣❗️

A post shared by HVChandbal (@hvchandbal) on

Alle andere teams van de vereniging gaan het voorbeeld van de F-jeugd en meisjes D nog deze week volgen.  Vanavond gaat de herenselectie aan de slag. Daarna volgen de jongens C, dames B, dames en DESH. Alle leden van deze teams zijn ouder dan twaalf jaar en moeten de anderhalvemeterregel ook tijdens de training in acht blijven nemen.

Lees ook: HVC stelt buitencomplex beschikbaar voor buren