Heren pakken titel in eigen huis

De heren van HVC hebben voor het eerst deze Beach Tour de eindzege gepakt. Uitgerekend op de eigen JD Techniek/HVC Beach Cup 2019 was het raak voor de oranjehemden.

In de poulefase ontdeed HVC zich van Jahn II en Unitas. De zege op formatie uit Rolde smaakte na meerdere verliespartijen op rij tegen de sportieve provinciegenoot zoet. Een hoofdrol tijdens het treffen was weggelegd voor goalie Rick Weggemans.

In de halve finale kroop de brigade van Annelies Smeets door het oog van de naald. Een slechte eerste set tegen Black Lake Beach, van oud-HVC’er Steffan Heijne, werd in het tweede deel van de halve finalepartij goed gemaakt. Na het nodige geluk plaatste HVC zich na het nemen van zestien shoot-outs toch voor de eindstrijd.

Uitblinkers
Ook Donar uit Hengelo had zich geplaatst voor de finale in Barger-Compascuum. In het eindduel van de JD Techniek/HVC Beach Cup 2019 hielden beide teams elkaar stevig vast. Na meerdere vliegers en pirouettes van uitblinker Sander Greevink won HVC de eerste set met 22-20. Ook in de tweede set was het raak.

Met een onderschepping en penalty besliste gastspeler Dennis Vesters de finale. Zo blijft de beker in het dorp. Tevens pikken de heren een hoop punten op voor het NK Beach Handball, dat in juli op het programma staat.

Jeugd
Ook de jongens C van HVC/DOS en DESH bereikten dit weekend de eindstrijd. Tot een zege leidde de goede vorm niet. Wel werden NK-punten in de zak gestopt. De B’s, die de taart voor Fair Play wonnen, HVC heren 2 en dames bereikten het podium niet.