Heren 2 plots winterkampioen

By 19 december 2018 No Comments

Door de plotse terugtrekking van de koploper van de tweede klasse FHC 2 mag heren 2 zich winterkampioen noemen. Het vriendenteam sluit, na zeven zeges uit negen duels, 2018 prompt af op de eerste plaats.

Ophef in de groepschat van HVC 2 op dinsdagavond. FHC 2 heeft zich teruggetrokken uit de competitie. De lijstaanvoerder. De resultaten van de Friezen worden eruit gefilterd. De nederlaag in Stiens verdampt en zo is heren 2 de nieuwe lijstaanvoerder.

Kostelijke opmerkingen
Na de tweede uitoverwinning van de competitie, 21-24 in Stadskanaal, werd er al zachtjes gefluisterd over de promotieplaats waar de formatie van Hennie Hooiveld destijds op staat. “FHC 2 kan niet omhoog, omdat FHC 1 in de eerste klasse uitkomt”, merkte Erik van der Weide op. “Ik ben nog nooit kampioen geworden”, voegde doelman Martijn Heller daaraan toe.

Het plotse winterkampioenschap werd door de leden van heren 2 door het maken van kostelijke opmerkingen op eigen wijze gevierd. “Als we kampioen worden kunnen we bier drinken”, was snel te lezen. “En als we geen kampioen worden kunnen we ons verdriet verdrinken.”

Uitduels
In 2019 wachten negen duels in de tweede klasse. Tien van de veertien gewonnen punten werden door de oranjehemden behaald in De Klabbe. Wanneer de vriendenploeg ook buiten de dorpsgrenzen resultaten gaat boeken, hangt een sensatie in de lucht.