Heren 2 hobbelt warm voor zoveelste seizoen (en hapjes)

By 9 september 2019 No Comments

Heren 2 heeft de oefenpot met eerste klasser Zwolle voor een handjevol fans niet weten te winnen (26-31). Wel was het vertrouwd gemoedelijk in De Klabbe.

Toen de coach van Zwolle bulderde dat heren 2 moe was en op snelheid verslagen zou moeten worden, klonk gelach vanaf de bank, tribune en vanuit het veld. Het feit dat heren 2 een maand voor de start van de competitie al in actie komt in notabene een oefenwedstrijd valt te prijzen.

Herman Veringa
Na een zomer vol bier en barbecue’s meldde het vriendenteam van HVC zich zondagochtend fris en fruitig in Emmer-Compascuum. Met zicht op een goed gevulde, Compascuumse, bank floot Herman Veringa de oefenpartij aan. De befaamde speaker van de HVC Beach Cup viel als arbiter in en deed dat naar behoren.

HVC 2 kon lang mee met Zwolle. Tot de essentiële, en even humoristische, aanwijzing van de coach van de gasten uit de Overijsselse hoofdstad. In de break-out werd heren 2 geklopt. Nieuw seizoen, zelfde liedje.

Meermaals rond
Na de tijd ging de hapjesschaal in de kantine meermaals rond. Er werd zelfs een nieuwe datum geprikt voor een volgende oefenwedstrijd tussen HVC en Zwolle. Heren 2 – met bekende namen als Niels Wierenga, René Kuiper en Owen van der Weide – hobbelt warm voor het zoveelste seizoen.