Heren 1 overrompelt koploper van tweede divisie

By 20 november 2022 No Comments

Heren 1 heeft gisteravond voor een volle tribune de koploper van de tweede divisie Achilles uit Apeldoorn op de eerste nederlaag van het seizoen getrakteerd: 27-17 (14-10).

Tot aan de partij in Emmer-Compascuum hadden de bezoekers uit Gelderland zes keer achter elkaar gewonnen. Tot 5-5 ging het duel gelijk op waarna HVC, dat een goede trainingsweek achter de rug had, de toon zette.

Gesteund door een fanatiek thuispubliek sloegen de oranje-zwarten een gaatje (11-7). In balbezit was de overtuigende Jim Macro op schot. Het leverde de linkeropbouwer na rust even mandekking op.

Meijeringh en Soppe
Het eerste kwartier van de tweede helft was nog beter dan helft één van heren 1. De dekking van HVC hield zich aan de afspraken waardoor doelman Yannick Meijeringh slechts een paar keer gepasseerd werd. Roy Soppe (foto) maakte aan de overkant gebruik van de ruimte en vermaakte het publiek met snelle bewegingen.

De toeschouwers gingen helemaal uit hun dak toen ook invallers Lesley van der Ploeg en Bram Hof hun doelpuntje tegen Achilles meepikten. Zo liep het verschil met de lijstaanvoerder op naar liefst tien goals.

Opnieuw thuis
Na zeven wedstrijden heeft HVC evenveel punten als de titelfavoriet: twaalf.  Volgende week zondag speelt heren 1 opnieuw thuis in de tweede divisie. Dan komt UGHV uit Ulft op bezoek.

Dit bericht op Instagram bekijken

Een bericht gedeeld door HVChandbal (@hvchandbal)

Foto: Marchel Frome