Gelijke stand in sporthalderby

By 8 november 2018 No Comments

Zondagmiddag om 12:30 staat de Compascuumse sporthalderby op het programma in de hoofdklasse A. HVC en DOS hielden elkaar de afgelopen twee seizoenen in bedwang.

In het seizoen 2016/2017 won DOS het treffen in de eerste seizoenshelft. In de lente van 2017 ging heren 1 aan de haal met de derbyzege. Ook vorig seizoen verlieten beide buren in één van de twee confrontaties als winnaar het veld.

Brede top
Een jaar geleden was HVC de concurrent uit Emmer-Compascuum in de heenronde van de landelijke divisie de baas. De laatste ontmoeting werd een prooi voor DOS. Met een offensieve dekking werden de oranjehemden verrast.

Zo is de stand gelijk. Ook op de ranglijst ontlopen beide ploegen elkaar weinig. Na de eerste vijf duels heeft heren 1 een puntje meer dan DOS. Beide teams zijn onderdeel van een brede top in de hoofdklasse A. Het verschil tussen koploper Huissen en de nummer zes uit de competitie is slechts een zege: twee punten.

Verleden
Bij DOS staan oud-HVC’ers Massimo Capone, Leon de Koning en Nick Berends op het wedstrijdformulier. Het trio speelde een seizoen lang in het oranje van de buur uit Barger-Compascuum. Bij HVC hebben Dennis Niemeyer, Yannick Meijeringh en Rick Weggemans een verleden bij de aanstaande opponent. Daarnaast is coach Annelies Smeets als speelster en jeugdtrainster verbonden aan DOS.

Ook de B’s, dames en heren 2 komen zondagmiddag in actie in De Klabbe. Na de sporthalderby nemen de dames het op tegen Beilen. Ook heren 2 ontmoet de geel-zwarte formatie uit Midden-Drenthe.