Eindelijk: Voor het eerst samen voor HVC

By 16 september 2021 No Comments

Ze hebben er anderhalf jaar op moeten wachten, maar gisteravond stonden broers Mark (29, rechts op de foto) en Sander van Wonderen (28) voor het eerst tijdens een wedstrijd samen op het veld in het (uit)tenue van HVC.

In de lente van 2020 besloten de ambitieuze broers Van Wonderen de overstap van Hoogersmilde naar de tweede divisionist uit Barger-Compascuum te maken. Maanden gingen voorbij en het thuispubliek zag steeds maar één van beide aanwinsten aan het werk.

Blessureleed
Tijdens de oefenpot in Zwartemeer tegen Jahn II meldden Mark en Sander van Wonderen zich samen. Tijdens de 24-10 overwinning, de opponent uit Stadskanaal komt uit in de eerste afdelingsklasse, begonnen de broers uit Noord-Drenthe in de basis. Mark op de linkerhoek en Sander aan de overkant op de andere flank.

Door blessureleed en het coronavirus heeft het dubbele debuut van het duo Van Wonderen zo lang op zich laten wachten. De laatste keer dat ze samen op het veld stonden was uitgerekend tégen HVC. Voor het coronavirus in maart 2020 de wereld verstoorde kwamen HVC 2 en Hoogersmilde elkaar tijdens een competitiewedstrijd in de toenmalige tweede klasse in De Klabbe tegen. Daar vielen Mark en Sander van Wonderen met hun snelheid en kracht op.

Gehele trainingsgroep
Laatstgenoemde was voor rust al twee keer succesvol in de break-out. Ook de oudste van de twee werkte zich na de pauze op het scoreformulier. Tegen Jahn II zetten Jonny Raterink en Rob Vieveen de gehele trainingsgroep aan het werk. Zo maakten ook Wouter Cremer, tiener Bram Hof – twee keer succesvol vanuit de rechterhoek – en nieuweling Lesley van der Ploeg speelminuten.

De herenselectie sluit de oefencampagne zaterdagavond af. In Leeuwarden wordt om 20:00 tegen hoofdklasser Cometas gespeeld. HVC 1 opent op 3 oktober de competitie in eigen huis. Het Noord-Brabantse HABO’95 komt naar Emmer-Compascuum.