Eerste voldoende heren 1 in 2019

By 21 januari 2019 No Comments

Heren 1 heeft zondagmiddag korte metten gemaakt met Artemis’15 uit Wehl: 26-18. In De Klabbe werd door de hoofdklasser uit Barger-Compascuum de eerste voldoende van 2019 gescoord.

Na een moeizame zege op Hurry-Up 2 en slipper tegen Unitas 2 maakte heren 1 zondagmiddag in eigen huis een betere beurt. Na 4-4 sprintte HVC bij de Gelderse tegenstander vandaan. Goals van onder meer Fabian Koster en Ronnie Kip betekenden de 14-4 tussenstand.

Chiel Segaar
Na rust deed Artemis’15 iets terug (van 22-14 naar 23-17), maar in groot gevaar kwam de formatie van invalcoach Albert Hilbrands niet. Met drie goals maakte tiener Chiel Segaar een uitstekende indruk in de landelijke divisie.

Door de winstpartij is het gat tussen HVC en runner-up Huissen, dat verloor bij Cometas, een punt. Zondagmiddag om 16:35 treffen beide competitiegenoten elkaar in Gelderland.

Heren 2
Ook heren 2 zegevierde in een duel dat onder uitmuntende leiding stond van clubscheidsrechters Rick Weggemans en Martin Pietrakowski. Exito 2 werd bij 29-20 puntloos huiswaarts gestuurd. Bij rust was het verschil al vijf doelpunten (16-11). In de slotfase vermaakte Marko Heijnen het publiek met fraaie treffers.

Lees ook: Zes keer juichen: Alle jeugdploegen winnen
En ook: Derde zege op rij dames bij afscheid Schuler