In maart stuurt de vereniging speciaal leesvoer naar alle leden: het HVC Magazine. Dit staat in het blad!

Omdat het coronavirus alle leden uit elkaar drijft en het praatje in de hal of kantine zo uitblijft, heeft de club een manier bedacht de verhalen die spelen toch bij de leden te krijgen. In het HVC Magazine tref je zes artikelen aan. Twaalf leden komen aan het woord.

Verrassende vriendschap
Zo doen doelmannen van heren 1 Rick Weggemans en Yannick Meijeringh hun verhaal. Het tweetal strijdt hevig voor het plaatsje onder de lat in de tweede divisie, maar ondertussen is een verrassend sterke vriendschap tussen de tegenpolen ontstaan.

Meijeringh in het HVC Magazine: “Bij HVC heb ik voor het eerst meegemaakt hoe het is onderdeel te zijn van een soort familie. Natuurlijk willen we wedstrijden winnen. Ik vind het prachtig dat we nu in de tweede divisie spelen, maar de avonden in de kantine maken mijn week.”

In het HVC Magazine ook veel aandacht voor de jeugdafdeling van HVC. De familie Kuiper uit het dorp staat centraal. Dochter Anouk (12) en Esmee (16) spelen in de combinatie met buur DOS. Ook vader René en moeder Karin (beide 42) zijn in het weekend als vrijwilliger maar al te druk bezig met handbal en de vereniging.

“Toen Esmee als 6-jarige begon te handballen ben ik gevraagd in die commissie van HVC te gaan. Waar we helpen kunnen, helpen we. Dat is voor ons niet zo moeilijk. Zo’n vereniging draait op vrijwilligers en als ouders van Esmee wilden we dan ook ondersteunen”, legt Karin in het blad uit.

Over liefde en fanatisme
Er is meer! Dames Lindsay de Beeld en Kelly Kip verklappen hun liefdesverhaal, vrijwilliger Martin van Lent vertelt over de unieke positie achter de wedstrijdtafel, fanatiekelingen Inge Maatje en Robin Hartmann verklaren Beach Handball de liefde en ook duizendpoot Hennie Hooiveld komt aan het woord.

De meest opvallende taak van laatstgenoemde binnen de vereniging is die van coach van heren 2: “Ik vertel wel eens op mijn werk dat in het weekend veertien volwassen mannen naar mij luisteren.”

In maart kun je het HVC Magazine op de deurmat verwachten. Houd de online kanalen van de club vooral in de gaten.