DESH ook in seizoen 2020/2021 actief

DOS, E&O, SVBO en HVC hebben de intentie uitgesproken ook in het seizoen 2020/2021 samen jongensjeugd op de been te zetten. De officiële krabbel onder het nieuwe fusieconvenant gaat binnenkort gezet worden.

In 2018 startten de vier verenigingen uit Emmer-Compascuum, Barger-Compascuum en Emmen de samenwerking. Het samenwerkingverband DESH, zoals de teams kortweg heten, zorgt ervoor dat jongensjeugd uit de gemeente Emmen op maat kan trainen en spelen.

Bestuur
DESH wordt aangestuurd door een speciaal bestuur. Vanuit HVC woont voorzitter René Hof, wiens zoons Ruben en Bram onder de vlag van DESH spelen, de vergaderingen bij. Hof wordt bijgestaan door een TC-lid van de vereniging.

Door de handen ineen te slaan kunnen de clubs elkaar helpen op gebied van kennis, personeel en organisatie. In twee jaar tijd heeft DESH al kampioenschappen gevierd. In zowel de B-leeftijd als bij de A-junioren heeft DESH op landelijk niveau gespeeld.

Carrière vervolgen
Ook aankomend seizoen zijn de B’s en A-spelers, die gecoacht gaan worden door onder meer speler van heren 2 Erik van der Weide, van HVC te bewonderen bij DESH. Via het samenwerkingsverband vinden de junioren na een aantal seizoenen weer hun weg naar de vereniging waar ze hun carrière willen vervolgen.

In het naseizoen trainen de jongemannen van DESH in Barger-Compascuum. Op het zand van HVC wordt de enthousiaste groep iedere vrijdag onder handen genomen door dorpeling Gerda Lambers.