“De afgelopen maanden is er veel werk verzet”

By 28 november 2018 No Comments

In de lente luidde voorzitter Marlies Harms de noodklok. De vrijwilligersgroep was ernstig gekrompen. De schouders werden eronder gezet en een aantal maanden later maakt de preses de balans op.

Bij een dorpsclub als HVC zijn alle uit de mouw gestoken handen waardevol. “Leden, ouders en fans met verantwoordelijkheidsgevoel zijn goud waard. Je steekt je vrije tijd in de vereniging voor anderen. Bijvoorbeeld om een lach op het gezicht van een jeugdlid te toveren”, vertelt voorzitter Marlies Harms.

“Zo zou je inzetten voor anderen ook voor hen leuk blijven”

Tijdens de jaarvergadering in mei verkondigde Harms een serieuze boodschap. De vrijwilligersgroep moest uitgebreid worden om HVC vertrouwd te laten functioneren. Harms: “Zo kon het bestuur versterking gebruiken en wilden we meer poppetjes op kleine taakjes. Daarmee zouden échte die-hard vrijwilligers van HVC verlicht worden. Zo zou je inzetten voor anderen ook voor hen leuk blijven.”

Jeugdkamp
“De afgelopen maanden is er veel werk verzet en we zijn op de goede weg”, is Harms tevreden. “Tijdens het Beach Handball-seizoen is het begonnen. Een grote, voornamelijk jonge, groep mensen heeft het permanente extra beachveld tijdig klaar weten te maken voor de HVC Beach Cup. Na de zomer werd de draad opgepakt met het jeugdkamp, waar enthousiaste ouders en een aantal dames plaatsnamen in de commissie.”

“Waardoor de jeugdopleiding wekelijks de benodigde impulsen krijgt”

Ook op bestuurlijk en technisch niveau maakt de vereniging stappen. “Zo is nieuwe penningmeester Joost Steenhuis met frisse ideeën gekomen, heeft Martin Pietrakowski hulp gekregen bij het kantinebeheer en is Martin van Lent toegetreden tot de TC van HVC. Die laatste commissie heeft een aantal nieuwe jeugdtrainers weten te strikken, waardoor de jeugdopleiding wekelijks de benodigde impulsen krijgt.”

Bloeit
Al met al is Harms tevreden met de ontwikkelingen. “Meer hulp is altijd welkom, zodat we ons als dorpsvereniging kunnen blijven ontwikkelen”, houdt ze vast. “De vereniging draait. Zeker tijdens thuisdagen in Emmer-Compascuum bloeit HVC. Maar er is altijd ruimte voor verbetering. Zodat leden met nóg meer plezier lid zijn van HVC. Daar blijven we naar zoeken en streven.”