Door een uitzege op Unitas hebben de dames definitief afstand genomen van de degradatiezone. In Rolde was de formatie van Nanno de Vries te sterk voor de thuisploeg: 15-21.

Snel greep HVC de voorsprong. Na 9-13 bij rust kwam in Noord-Drenthe de overwinning niet in gevaar. Ook een week geleden – in eigen huis tegen hoogvlieger Actief Klazienaveen – zegevierden de oranjehemden, waardoor de dames in 2019 nog ongeslagen zijn.

Door de winstpartij klimt HVC naar de achtste plaats in de eerste klasse. Concurrent Kwiek Hoogeveen pakte een puntje tegen Exito, maar ziet de Compascuumers passeren. De dames hebben twaalf punten uit dertien wedstrijden.

Hoofdklasse A
Aansluitend kwam ook heren 1 in actie in Rolde. Tegen de opleidingsploeg van Unitas maakte de formatie van invalcoach Albert Hilbrands een achterstand goed (21-17). In de spannende slotfase kwam de Compascuumse hoofdklasser nog op voorsprong, maar werd het in de laatste minuten geklopt door de thuisploeg: 33-30.