C’s verdedigen koppositie, Hof en Lambers winnen

By 5 november 2018 No Comments

De meisjes C van coaches René Kuiper en Hennie Heijne voeren na vijf speelrondes nog steeds de ranglijst aan. Ook de jongens C en heren B wisten dit weekend te zegevieren.

In Stiens waren de meisjes C met 12-17 te sterk voor FHC. Met negen punten uit vijf duels gaat het jeugdteam, dat iedere woensdag samen met de B’s traint, aan kop.

McDonalds
In dezelfde hal in Friesland moesten de dames B en heren 2 hun meerdere erkennen in de thuisploeg. De B’s bogen met 19-11 voor FHC. Heren 2 ging er met grote cijfers af (30-14), maar behouden hun ongeslagen status in eigen huis. Op de terugweg bezocht de vriendenploeg de McDonalds. Nooit mis.

De dames namen het zondagochtend op tegen koploper Exito. Na een slechte beurt tegen HVE 2000 (21-30) herpakte de formatie van Nanno de Vries zich in Sleen. Met junioren Vera Hilbrands en Anouk Heijnen, laatstgenoemde scoorde, in de selectie ging HVC er met 23-17 af. Toch hield de door blessure geteisterde ploeg een prima gevoel over aan het treffen.

Robbie Prins
In Harkstede kende DESH B2 weinig moeite met Doles. De brigade van Gerda Lambers verliet bij 12-31 het veld. Zo blijft de fusieploeg aan kop gaan. Afgelopen week maakte jeugdlid Robbie Prins na een zware nekkwetsuur zijn heugelijke rentree op het trainingsveld.

Lees ook: Eerste nederlaag heren 1 in hoofdklasse

Ook een winstpartij voor de jongens C van DOS/HVC. Na Hurry-Up (16-29) moest ook Unitas eraan geloven. De ploeg van René Hof, opnieuw geassisteerd door Lambers, versloeg de leeftijdsgenoten van Unitas met 34-31. Hoogtepunt was de goal van Ruben Hof.

Overige uitslagen:
DOS/HVC D1 – Actief Klazienaveen D1 18-15